»»Veelgestelde vragen - FAQ's

Veelgestelde vragen - FAQ's



1. Kan ik bestelde waren retourneren? Geldt het teruggave –of herroepingsrecht?

Wij passen de wettelijke regelgevingen voor kopen op afstand toe. Wij bieden u 14 dagen bedenktijd aan. Kijk ook naar het herroepingsrecht in onze algemene voorwaarden.

2. Hoe kan ik bestelde waren retourneren?

U wilt producten terug sturen? Geen probleem! U hebt de mogelijkheid de gekochte artikelen binnen 14 dagen te retourneren.

Vul a.u.b. het digitale formulier voor de retourzending in of download het modelformulier voor herroeping en stuur het naar ons toe. Vervolgens zullen wij u een retourbon toesturen en kunt u een afspraak met DPD maken wanneer het pakket afgehaald mag worden. Deze mogelijkheid bieden wij u aan tegen € 8. Dit bedrag wordt van de bijschrijving afgetrokken.

U kunt ook het pakket zelf op de post doen. Stuur het artikel dan alstublieft naar het volgende adres:

Lampenwelt GmbH
Seelbüde 13
36110 Schlitz
Duitsland

Indien het producten betreft die niet met de reguliere post verstuurd kunnen worden, dan worden deze door de ondernemer tegen € 8 opgehaald. In dit geval kunt u contact opnemen met ons om nadere afspraken te maken over het ophalen van het product.

Indien u gebruik wenst te maken van uw herroepingsrecht, vragen wij u het product met alle meegeleverde accessoires en - indien mogelijk - in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren. Indien u de originele verpakking niet kunt gebruiken, zorg dan a.u.b. voor een adequate alternatieve verpakking.

Om in de toekomst nog meer tevreden klanten te krijgen zouden wij het erg waarderen als u een reden voor uw retourzending aangeeft op het retourformulier.
Meer informatie over uw herroepingsrecht vindt u in onze algemene voorwaarden.

3. Welke kosten zijn er verbonden aan het retourneren van een artikel?

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht komen de kosten van de terugzending voor uw rekening. Bij grote pakketten kunt u contact opnemen met onze klantenservice die kunnen u een gepaste oplossing aanbieden

4. Hoelang heb ik garantie op bestelde waren?

We staan er voor in dat onze producten voldoen aan de overeenkomst die op afstand gemaakt is en aan de in het aanbod vermelde specificaties van de producten. Verder kunt u rekenen op een redelijke deugbaarheid en bruikbaarheid van onze producten. Ook wordt er gehandeld in overeenstemming met de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst op afstand bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

5. Hoe kan ik via de onlineshop bestellen?

Nadat u de gewenste producten hebt uitgekozen, kunt u de gewenste hoeveelheid aangeven. Vervolgens klikt u op het symbool „in de winkelwagen“.

Er verschijnt een overzicht van uw winkelwagen en kunt u de gekozen artikelen eventueel wissen of de hoeveelheid ervan veranderen. Vervolgens kunt u de artikelen bestellen.

Tijdens de volgende stap is een registratie noodzakelijk, zodat u voor verdere aankopen op onze website niet nog eens alle gegevens hoeft in te vullen.
U hebt ook de mogelijkheid om als gast te bestellen. Indien u dan nog eens bij ons bestelt, moet u wel uw persoonlijke gegevens nog eens invullen.

In aansluiting daarop kunt u de bestelling nog eens controleren en de bestelling afsluiten door deze te versturen.

Na het versturen van de bestelling ziet u nog eens een overzicht van uw bestelling. Deze kunt u printen door op het symbool "printen" te klikken.

6. Is verzekerd transport bij de leveringskosten inbegrepen en welke omvang heeft deze verzekering?

Elke levering die wij versturen is tijdens transport verzekerd. De kosten hiervoor betalen wij, u hoeft hiervoor niets te betalen. In het geval dat producten door transport worden beschadigd, doen wij natuurlijk ons best om u zo snel mogelijk een vervangende levering toe te sturen.

7. Kan ik op rekening bestellen?

Helaas is het niet mogelijk om op rekening te bestellen. Maar u kunt kiezen uit verschillende andere betaalmethoden. Bekijkt u hiertoe onze betaalmethoden.

8. Wat zijn de bankgegevens van Lampen24.nl?

Onze bankgegevens zijn:

 
Rabobank Parkstad Limburg
IBAN: NL86RABO0149510039
BIC: RABONL2U
Rekeninghouder: Lampenwelt GmbH

9. Kunt u mij een brochure toesturen?

Ons assortiment wordt bijna elke dag verbeterd en uitgebreid. Nieuwe, actuele producten worden toegevoegd en andere producten worden verwijderd. Wij passen ons assortiment graag aan de wensen van onze klanten aan. Ons assortiment omvat zeer veel lampen van verschillende producenten. Daarom kunnen wij geen brochures of catalogi voor ons gehele assortiment uitgeven. Wel kunnen wij u op aanvraag aanbieden u flyers van een geselecteerd assortiment binnen- of buiten lampen te sturen.

10. Zijn de lichtbronnen inclusief als ik een lamp bestel?

Of er lichtbronnen inclusief zijn of niet is afhankelijk van de lamp. Indien de lichtbronnen niet inclusief zijn, kunt u de passende lichtbronnen onder toebehoren kiezen. Voor sommige lampen worden verschillende lichtbronnen per variant gebruikt. In deze gevallen bekijk a.u.b. nauwkeurig de omschrijving van het productvariant. Bovendien vindt u in de categorie “lichtbronnen” een omvangrijk keuze van verschillende lichtbronnen, die u natuurlijk direct kunt bestellen.

11. Is het montagemateriaal voor de lamp bij de levering inbegrepen?

Onze wand- en plafondlampen worden normaalgesproken exclusief montagemateriaal geleverd. Dit omdat het materiaal wat benodigd is afhangt van de plaatsing van de lamp. Over het algemeen hebt u voor de montage pluggen, schroeven en eventueel onderlegringen nodig. Voor holle plafonds raden wij u aan om speciale pluggen te gebruiken.

12. Omvat de levering een handleiding?

Indien lampen ingebouwd moeten worden of indien er een speciale montage noodzakelijk is, wordt over het algemeen een handleiding meegestuurd. Voor speciale lampen raden wij u aan de montage door een deskundige te laten uitvoeren.
Als u vragen hebt met betrekking tot de montage van uw lamp, neemt u dan telefonisch of via de e-mail contact met ons op.

13. Mag ik u bellen als ik advies voor een aankoop nodig heb?

Graag! Het is natuurlijk ook voor ons voordelig als u eerst zelf in onze webshop rondkijkt. Stel uzelf bijvoorbeeld de vragen: Welke kleur, welk materiaal, welke grootte en welke vorm heeft mijn favoriete lamp? Voor welke doeleinden wil ik de lamp gebruiken? Heeft u de lamp voor bureauwerk nodig of moet ze een goede sfeer in uw woonkamer creëren? Is lichtbesturing of een dimmer gewenst of wilt u een energiezuinige lamp? Wij zoeken met genoegen naar een passende oplossing. Ook als u technische vragen heeft over bijvoorbeeld de montage, lichtbronnen, lichtbesturing, lichtkleuren of passende toebehoren, helpen wij u graag.

Ook commerciële klanten met een grote of kleine afname aan verlichting zijn bij ons in goede handen. Geef ons door waarnaar u op zoek bent en omschrijf hierbij ook de gewenste stijl. Wij geven u advies wat betreft de lichtkleur of lichtberekening en bieden u een interessant assortiment voor commerciële verlichting.

14. Hoe hoog zijn de verzendkosten en kan ik verzendkosten besparen als ik meer producten in een keer bestel?

Informatie over de verzendkosten vindt u hier. Omvangrijkere bestellingen krijgen geen hogere verzendkosten berekend. Vanaf een bestelwaarde van € 50 worden er binnen Nederland geen verzendkosten in rekening gebracht, vanaf € 200 leveren wij ook gratis naar België.

15. Door welke dienstverlener worden de waren afgeleverd?

Wij werken samen met DPD. Voor het ontvangen van een pakket moet er eerst getekend worden. Verder is de levering altijd verzekerd tegen beschadigingen die tijdens transport zijn opgelopen. Helaas is het niet mogelijk een vast levertijdstip aan het transportbedrijf mee te delen.
Indien u overdag niet thuis bent, geeft u dan a.u.b. een alternatief afleveradres aan, bijvoorbeeld het adres van uw werkplek, vrienden of buurman.

16. Wordt er kwantumkorting verleend?

Vanaf een bestelwaarde van € 50,- vervallen de verzendkosten binnen Nederland, vanaf € 200 leveren wij ook gratis naar België. U kunt 2% besparen als u de factuur via voorafoverboeking voldoet.

17. Zijn er in de onlineshop ook speciale aanbiedingen?

Klik hier om onze speciale aanbiedingen te bekijken. Bovendien kunt u iedere week geselecteerde artikelen en highlights op onze startpagina bekijken. Alle producten die wij voor een speciale prijs aanbieden zijn nieuwe producten, die wij u - door een grotere hoeveelheid te kopen- goedkoop kunnen aanbieden of artikelen, die alleen nog maar beperkt te verkrijgen zijn of uit het assortiment gehaald worden.

18. Waarom bromt mijn transformator?

Een gewone transformator bestaat uit twee spoelen, die om een magneetkern gewikkeld zijn. De magneetkern bestaat uit dunne lagen geïsoleerde blikken. De brommende geluiden ontstaan, als deze blikken door magnetisme in beweging worden gezet. Elektrische transformatoren werken anders en geven alleen geluid, als er gebruik gemaakt wordt van de verkeerde dimmer. Wij raden u aan om fase-afsnijdimmers voor elektronische transformatoren te gebruiken, voor normale transformatoren zijn fase-aansnijdimmers het meest geschikt.

19. Waarom flikkert mijn fluorescentielamp?

Fluorescentielampen ontsteken door middel van een starter, op voorwaarde dat er in het voorschakelapparaat een grote hoeveelheid stroom ontstaat. Als de lamp niet aangeschakeld wordt, omdat de hoeveelheid stroom niet groot genoeg was, dan probeert de starter de lamp opnieuw te ontsteken. Het flikkeren van de lamp, ontstaat door de verschillende pogingen om de lamp te ontsteken. Fluorescentielampen kunnen in combinatie met een elektronisch voorschakelapparaat flikkervrij ontsteken.

20. Welke lichtbronnen zijn het voordeligst in gebruik?

Welke lichtbron voor uw behoeften het voordeligst en energiezuinigst is, is afhankelijk van enkele factoren:

Hoe lang brandt de lamp per dag?
Moet de lamp dimbaar zijn?
Welke kleurtemperatuur wenst u?
Welke lichtsterkte moet worden bereikt?
Hoe belangrijk is een nauwkeurige kleurweergave?

Vaak zijn spaarlampen, fluorescentielampen en gasontladingslampen het meest geschikt voor lange branduren. Voor korte branduren en veel in- en uitschakelen zijn halogeenlampen meestal het voordeligst. Ledlampen zijn zowel voor korte maar ook voor lange branduren een goed alternatief. Wij geven u ook graag persoonlijk advies. Neem dan contact met ons op: vanuit Nederland 050 - 211 0 211 of vanuit België 02 - 588 1 488.

21. Kunnen gloeilampen door halogeenlampen vervangen worden?

Gloeilampen kunnen alleen door halogeenlampen vervangen worden als de fittingen gelijk zijn. Halogeenlampen geven uitstekend licht, hebben een groter lichtrendement en een langere levensduur.

22. Mag ik mijn lamp schoonmaken?

Meestal kunnen lampen zonder problemen schoongemaakt worden. Armaturen en lampenkappen kunnen gewoonlijk worden losgemaakt en kunnen met een vochtige doek worden afgenomen. Voor stoffen onderdelen raden wij u aan om de lamp eerst voorzichtig af te stoffen en vervolgens met een vochtig doekje af te nemen.
Indien u niet zeker weet of en hoe de lamp schoongemaakt mag worden, raden wij u aan dit eerst op een stukje aan de achter -of onderzijde uit te proberen. Ook kunt u voor advies contact met ons opnemen. Voor het schoonmaken van roestvrijstalen armaturen dienen speciale schoonmaakmiddelen voor roestvrij staal worden gebruikt.
In elk geval kunt u een lamp alleen reinigen als deze uitgeschakeld en de lichtbron afgekoeld is.

23. Waar kan ik een klacht indienen?

Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Toch kan het voorkomen dat u ergens niet tevreden over bent en dat u een klacht wilt indienen. Dat betreuren wij zeer. Natuurlijk zullen wij u ook hiermee zo goed mogelijk helpen.

Als u een klacht heeft, dan kunt u hierover contact opnemen met onze klantenservice. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 13 en van 14 tot 17.00 uur telefonisch vanuit Nederland via 050 - 211 0 211 en vanuit België via 02 - 588 1 488 te bereiken. Natuurlijk kunt u ons ook altijd via het e-mailadres info@lampen24.nl contacteren.

Om uw klacht zo goed mogelijk in behandeling te kunnen nemen, verzoeken wij u om bij het indienen van een klacht duidelijk te omschrijven wat het probleem is en (indien van toepassing) een kopie van de bestelgegevens, het bestelnummer, het klantnummer en eventuele andere relevante gegevens met de klacht mee te sturen.

Wij doen ons best om binnengekomen klachten zo spoedig mogelijk te behandelen en contact met u op te nemen. Wij verzoeken u er rekening mee te houden dat wij in sommige gevallen (bijvoorbeeld in het geval van defecten van producten) contact moeten opnemen met de producent van het product en het langer kan duren voor wij u over een mogelijke oplossing kunnen informeren.

Indien u binnen 1 à 2 werkdagen geen reactie heeft ontvangen, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. In dat geval kan het zijn dat uw e-mail in de spamfilter terecht is gekomen of om andere redenen ons niet bereikt heeft.

Indien we tegen problemen aanlopen die wij niet gezamenlijk kunnen oplossen, bestaat er voor u altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de geschillencommissie van de stichting Webshop Keurmerk. Deze zal de klacht onderzoeken en het probleem alsnog proberen op te lossen.


10% korting op alle buitenverlichting

Lampen24 gebruikt cookies. Bezoekt u onze website, dan gaat u akkoord met deze cookies.